כולנו יודעים שוויטמין C חשוב לתפקוד מיטבי של המערכת החיסונית. האם ידעתם שעלים ירוקים הם מקור מצוין לוויטמין C? אפילו טוב יותר מאשר פירות הדר!

בטח שמעתם כבר שהמערכת החיסונית שלנו צריכה – בין היתר – ויטמין C כדי לתפקד במלואה. אכן, מחקרים רבים מראים שאנשים עם אספקה גבוהה יותר של ויטמין C חולים פחות.

אז מאיפה אפשר לקבל ויטמין C בכמויות גבוהות? רובכם בטח חשבתם ישר על פירות הדר – וזה גם נכון במידה מסוימת. אולם, דווקא בעלי פטרוזיליה וכוסברה יש כמות ויטמין C גדולה בהרבה, יחסית למשקל, ובצורה פחותה גם בגמבות אדומות וצהובות. 

לפירות הדר, לעומת זאת, יש פוטנציאל אלרגני גבוה. לפי הרפואה הסינית הם מגבירים ליחה, תכונה שלא מתאימה כל כך כשסובלים מהצטננות או שיעול ליחתי.

הפתרון?

לצרוך עלים ירוקים מדי יום בצורות שונות… 

למרבה המזל, אפשר לשלב אותם בקלות במנות רבות. להלן תקבלו כמה טיפים לשילוב עלים ירוקים בתזונה היומיומית שלכם. בנוסף – תוכלו פשוט להיות יצירתיים 🙂

סלט "ירוק":

חצי חסה קצוצה גס, חצי צרור פטרוזיליה ורבע צרור כוסברה קצוצים דק, חופן עלי נענע טריים קצוץ דק, חצי גמבה אדומה וחצי גמבה צהובה חתוכים לקוביות, לפי הטעם ניתן גם להוסיף עגבנייה ומלפפון חתוכים לקוביות. (שימו לב: לפי הרפואה הסינית, מלפפון מגביר ליחה גם כן.) לערבב ולתבל עם מלח, פלפל, מיץ לימון ושמן זית איכותי. לקלות על אש נמוכה במשך דקה או שתיים חופן זרעי דלעת ללא מלח וחופן שומשום ולהוסיף לסלט.

פסטו - קצת שונה:

שיטפו ויבשו צרור פטרוזיליה ו-3/4 צרור כוסברה. הכניסו למעבד מזון יחד עם חצי חופן שקדים, מלח ופלפל לפי הטעם ושמן זית איכותי ועבדו עד למרקם חלק. ניתן גם להוסיף שום, למי שאוהב.

ניתן להוסיף את הפסטו בתור רוטב למנות פסטה או למרוח אותו על לחם.

שייק ירוק וטעים (תנסו בעצמכם!):

להכניס לבלנדר צרור פטרוזיליה או כוסברה או שילוב ביניהם, 5-10 עלי נענע, תפוח עץ או אגס, 1-2 קיווי, 2-3 תמרי מג'הול, כפית קינמון, כוס חלב שקדים/נוזל קוקוס/מים (אפשר כמות גדולה או קטנה יותר, לפי הצורך, לקבלת שייק בסמיכות שאתם אוהבים). להפעיל את הבלנדר במשך 60-75 שניות לקבלת מרקם חלק.

מי שלא סובל מבעיה של עודף ליחה יכול להחליף את חלב השקדים במיץ של תפוז או שניים, ולהוסף בננה (שניהם מגבירים לפי הרפואה הסינית את הליחה בגוף). 

בגדול, ניתן להכניס, יחד עם העלים הירוקים, את כל הפירות שאתם אוהבים, לפי העונה שלהם. למתיקות ניתן להוסיף, לפי הטעם, תמרי מג'הול או דבש טהור ואיכותי.

בנוסף למתכונים אלה, ניתן להוסיף עלים ירוקים בנדיבות למרקים ותבשילים כמקור לוויטמין סי (אף כי חלק ממנו נהרס בחום).

כמה הערות חשובות:

  • בגלל שטח הפנים הגדול של העלים הירוקים הם יכולים לכלול הרבה חומרי הדברה. לכן, מומלץ מאוד לקנות אותם ממקור אורגני.
  • מי שסובל מסינוסיטיס כרוני ואף סתום באופן קבוע, סובל ככל הנראה מרגישויות למזונות! אבחון מדויק והימנעות מוחלטת מהמזונות אליהם יש רגישות (או אלרגיה) יכולים לשפר את איכות החיים משמעותית.
  • עדיף להשתמש בבלנדר ואקום כדי לצמצם חימצון והרס של חומרים מזינים.

אהבתם? אתם מוזמנים לשתף 🙂

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram
לכתבות נוספות בנושא זה, לחצו כאן
הצג כתבות נוספות במדור חדשות
Comments are closed.

כתבה נוספת שלא כדאי לפספס

אי-סבילות למזון | רגישות למזון – תסמינים ובדיקות

מהי אי-סבילות למזון? האם שווה לעשות בדיקת רגישות למזון? אי סבילות למזון נפוצה מאוד ויכולה …