מקלחות חמות-קרות פשוט נפלאות: הן מחזקות את הגוף כולו ואת המערכת החיסונית בפרט, משפרות את שיקום השרירים לאחר אימון, מורידות לחץ דם - וכבונוס, הן מרממות רוח ומנגדות דיכאון

כן, קראתם נכון… מדובר במקלחות במהלכן מעבירים את המים מחמים לקרים ובחזרה. 

לפני שתדפדפו הלאה, חשוב שתדעו: זהו הטיפ העוצמתי והיעיל ביותר לחיזוק הגוף ולהפעלת המערכת החיסונית! 

מחקרים מראים שטבילה במים קרים מעלה את מספר תאי הדם הלבנים המהווים את אותו חלק של המערכת החיסונית שמגן מפני חיידקים ו-וירוסים. ולכל מי שתמיד סבל מקור או ידיים ורגליים קרות – תופתעו כמה מהר זה יחלוף.

בנוסף, מקלחות חמות-קרות משפרות את התחושה ומקצרות את השיקום לאחר אימון, הן עוזרות לשפר את זרימת הדם וגמישות כלי הדם (כלומר, מורידות לחץ דם), ואפילו מרוממות את מצב הרוח (לעתים, וכאשר מקפידים, אף בצורה חזקה יותר מאשר תרופות נוגדות דיכאון). 

מקלחות חמות-קרות גם עוזרות לשחרר רעלים מהרקמות ומפעילות את הכבד שמפנה אותם החוצה. גם זה עוזר לשמור על הבריאות במהלך החורף 🙂

איך מקלחות חמות-קרות עובדות?

המים החמים מרחיבים כלי דם קרובים לעור ומושכים את זרם הדם לכיוון העור. המים הקרים עושים בדיוק את ההפך: הם מכווצים את כלי הדם ודוחפים את הדם חזרה אל פנים הגוף. כשעוברים בין המים החמים לקרים נוצר אפקט כמו אקורדיון או גאות ושפל.

תהליך זה מגמיש את כלי הדם, משחרר רעלים מהרקמות ומעודד התחדשות תאים.

למרות שביתניים אין לנו הסברים מדעיים לכל תעולות הבריאות, נערכים יותר ויותר מחקרים בנושא. בתקווה, בשנים הקרובות נדע להסביר טוב יותר את האפקט שקיים בצורה חד-משמעית.

אז איך מבצעים מקלחות חמות-קרות?

כשמסיימים את המקלחת היומית פשוט מעבירים את המים לכמה שניות למים קרים, ואז חזרה למים חמים. כדאי להתחיל בפעמים הראשונות בעדינות: מעבירים קודם את המים בזהירות עד למים הכי חמים שתוכלו לסבול ואחר כך בזהירות עד למים הכי קרים שתוכלו לסבול. יכול להיות שתצטרכו להתחיל במים פושרים עד שעם הזמן תוכלו לסבול גם מים קרים ממש. בסה"כ מעבירים למים קרים לפחות 3 פעמים, כל פעם לכמה שניות, ובין לבין מחזירים למים חמים. מסיימים עם מים קרים.

נשמע לכם אכזרי? אכן, זהו המחסום העיקרי לפרקטיקה הנפלאה הזו. אולם, מי שמספיק אמיץ מרוויח בגדול. אם עושים מקלחות חמות-קרות מדי יום, מרגישים איך הגוף מתחזק כל יום. ככל שהגוף מתחזק יותר גם מתרגלים למים הקרים, עד שנעלמת הרתיעה.

אהבתם? אתם מוזמנים לשתף 🙂

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram
לכתבות נוספות בנושא זה, לחצו כאן
הצג כתבות נוספות במדור חדשות
Comments are closed.

כתבה נוספת שלא כדאי לפספס

אי-סבילות למזון | רגישות למזון – תסמינים ובדיקות

מהי אי-סבילות למזון? האם שווה לעשות בדיקת רגישות למזון? אי סבילות למזון נפוצה מאוד ויכולה …