איך מחזקים את הגוף בחורף כדי לא לחלות? בכתבה תקבלו את הטיפ הראשון לחיזוק המערכת החיסונית בעונה הקרה

מתוך צמחי מרפא רבים שמחזקים את המערכת החיסונית, ישנם שניים שמתאימים לשימוש בחליטה: בת קורנית מצויה (תימין) וסמבוק שחור. ניתן להשתמש בכל אחד בנפרד או לעשות תערובת משניהם. 

תימין הוא תבלין מוכר שניתן גם לגדל בגינה או בחלון עם חשיפה לשמש. אולם, כדי להבטיח כמות מספקת ואיכות רפואית, עדיף לקנות את הצמח היבש מחנויות טבע. 

בחנויות טבע תמצאו גם את הצמח השני – סמבוק שחור. זהו אחד השיחים הנפוצים ביותר ברחבי אירופה, וגם בארץ אפשר למצוא אותו מדי פעם.

כששותים אותם כחליטה, שני הצמחים מפעילים את המערכת החיסונית ומאפשרים לה להגיב במהירות וביעילות רבה יותר לכל החיידקים ו/או וירוסים שנכנסים לגוף. 

בנוסף, שני הצמחים (במינונים קצת יותר גדולים) עוזרים לגוף להחלים במידה וכבר חליתם. הם אנטי-וירליים, אנטי-חיידקיים, מפחיתים ליחה, מכייחים, נוגדים שיעול ועוד.

עם זאת, שני הצמחים עדינים מאוד ומתאימים גם לשימוש לאורך זמן. אפשר להכין תערובת לפי הטעם או להשתמש בצמחים הבודדים לסירוגין כדי לגוון קצת.

למי זה לא מתאים?

אל תשתמשו בסמבוק שחור בזמן הריון. למרות שאין עדות לרעילות, עדיין לא הוכחה בטיחותו (בהנקה אין בעיה). בנוסף, אל תשמשו בסמבוק שחור אם אתם לוקחים תרופות ממשפחת הברביטוראטים

המנעו משתיית תימין בזמן הריון והנקה.

הוראות שימוש למניעה:

מבוגרים וילדים מעל גיל 12 לוקחים 2-3 פעמים ביום כף (1.5-3 גרם) מתערובת הצמחים (או צמח בודד) ומעבירים לכוס. מרתיחים מים ומוסיפים לכוס, מכסים, מחכים 5-10 דקות, מסננים ושותים. לילדים קטנים יותר מספיק פחות, תלוי בגודל ומשקל, החל מחצי כפית מהצמח היבש על כוס מים שלוש פעמים ביום, ועד למינון של המבוגרים. פשוט תפעילו את שיקול הדעת שלכם ושימו לב איך הילד מגיב. הצמחים עדינים ולא רעילים.

ניתן גם להכין את כל הכמות ליום אחד (7-8 גרם) בבוקר ולקחת בתרמוס איתכם לעבודה או לבית הספר. לא מומלץ להכין כמות ליותר מ-24 שעות.

הוראות שימוש בזמן מחלה:

מכניסים לכל כוס 3-5 גרם צמחים ושותים שלוש כוסות ביום (10-15 גרם ביום).

אהבתם? אתם מוזמנים לשתף 🙂

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram
לכתבות נוספות בנושא זה, לחצו כאן
הצג כתבות נוספות במדור חדשות
Comments are closed.

כתבה נוספת שלא כדאי לפספס

אי-סבילות למזון | רגישות למזון – תסמינים ובדיקות

מהי אי-סבילות למזון? האם שווה לעשות בדיקת רגישות למזון? אי סבילות למזון נפוצה מאוד ויכולה …