טיפ זה מתאים במיוחד למניעת מחלות חורף אצל ילדים. קיימים שמנים אתריים רבים עם פעילות אנטיביוטית ואנטי-ויראלית חזקה שמוכחת מחקרית

שמנים אתריים הם בין התרופות הטבעיות העוצמתיות ביותר. חלקם נחקרים היום אפילו כטיפול נגד חיידקים עמידים לאנטיביוטיקות. 

עם זאת, שמן אתריים גם יכולים להיות עדינים ולכן מתאימים אפילו לילדים קטנים. עוצמת הטיפול תלויה מצד אחד בצמח ממנו השמן הופק ומצד שני בדרך השימוש. 

בעוד שמריחה על העור או לקיחה פנימית דורשות התאמה אישית והשגחה ע"י מטפל מוסמך, יש דרך אחת שמתאימה לשימוש ביתי חופשי שבטוח לכולם: פיזור הריח בחדרי הבית.

שמנים אתריים (הנקראים גם לעתים שמנים ארומטיים) הם בעצם מיצוי של החומרים הנדיפים מצמחי מרפא שונים. לחומרים אלה יש השפעות רבות על מערכות הגוף וביניהן גם על המערכת החיסונית. 

בנוסף, חלקם מחסלים וירוסים וחיידקים כאשר הם באים במגע איתם. בגלל אופיהם הנדיף יש לשמנים נטייה להתפזר באוויר (כמו גזים) ומשם אנחנו שואפים אותם אל תוך הריאות. 

בכתבה זו נדבר רק על שימוש בשמנים ע"י פיזור הריח בחדרי הבית. בדרך זו, החומרים פועלים על חוש הריח שלנו ומשפיעים בעיקר על מערכת העצבים והמצב הנפשי. בנוסף, כמויות קטנות שלהם גם נכנסות לזרם הדם דרך הריאות.

דרכי שימוש:

  • מבער שמנים – מורכב משני חלקים: בתחתית יש נר קטן המחמם צלוחית עם מים הממוקמת מעליו. למים ניתן להוסיף כמה טיפות משמן אחד או שילוב של שמנים וכשהמים מתאדים השמן האתרי מתפזר בחדר ועושה את העבודה שלו.
  • ניתן לטפטף טיפה אחת או שתיים על הכרית לפני השינה. שימו לב: חלק מהשמנים משאירים כתמים.
  • לחילופין, ניתן לטפטף את השמן על טישו ולמקם אותו קרוב לראש במיטה. בצורה זו מונעים כתמים וניתן גם להרחיק את הטישו אם הריח חזק מדי. בשני המקרים הפעולה היא קצת יותר ממוקדת כי טיהור האוויר מחייקדים/וירוסים קורה סביב ראשו של הישן. בנוסף, כמות החלקיקים הנכנסים לריאות ולזרם הדם גדולה יותר.

מכיוון ששמנים אתריים הם מרוכזים מאוד ומכילים חומרים חזקים ביותר, חשוב מאוד לקנות שמנים אתריים ממקור טוב, אמין ולא סינתטי. אני ממליצה לקנות מאור המדבר מקיבוץ אורים.

שמנים שמתאימים לילדים גדולים ולמבוגרים:

עץ התה

אנטי-בקטריאלי, אנטי-ויראלי ואנטי-פטרייתי חזק מאוד, מחטא, נוגד חימצון, מפעיל את המערכת החיסונית ובמישור הנפשי משחרר פחדים.

למון גראס

גם הוא אנטי-בקטריאלי ואנטי-ויראלי, נוגד דלקת חזק, מוריד חום, מפעיל את המערכת החיסונית ובמישור הנפשי מרגיע מאוד, נוגד דיכאון ומחזק את מערכת העצבים. 

אורגנו

אנטי-בקטריאלי חזק מאוד (מקביל לאנטיביוטיקה עם טווח פעילות רחב), אנטי-ויראלי חזק, מחטא, מכייח, מוריד חום ונוגד כאב. למי שסובל מלחץ דם גבוה מומלץ להימנע משימוש בשמן זה.

מיורם

אנטי-בקטריאלי ואנטי-ויראלי, מחטא, נוגד זיהום, מכייח, נוגד עווית ומרגיע את מערכת העצבים. למי שיש לחץ דם נמוך עדיף להימנע משימוש בשמן זה.

מרווה

אנטי-בקטריאלי חזק (אבל בניגוד לאורגנו לא עם טווח רחב אלא ספציפית נגד חיידקים מסוימים, וביניהם סטרפטוקוקים וסטפילוקוקים), אנטי-ויראלי חזק, אנטיספטי, נוגד דלקת, מחזק את המערכת החיסונית, מכייח ובמישור הנפשי הוא מרענן ומרגיע. מכיוון שיש לשמן זה גם השפעה דומה לאסטרוגן יש להימנע משימוש בשמן זה לכל מי שנמצאת בטיפול הורמונלי או כשיש היסטוריה של סרטן על רקע הורמונלי.

תפוז

אנטי-בקטריאלי, אנטי-וירלי, מחטא, נוגד דלקת, נוגד כאב, נוגד דיכאון ובמישור הנפשי הוא מחזיר חיוביות לחיים. כבונוס, הוא גם עוזר לישון טוב בלילה.

שמנים שמתאימים גם לילדים קטנים ולתינוקות:

ניאולי

דומה מאוד לשמן עץ התה, אבל מתאים יותר לילדים: אנטי-בקטריאלי, אנטי-ויראלי חזק, מוריד חום, מכייח, מניע לימפה ונוגד כאב. מבחינה נפשית הוא מפחית פחדים. עדיף לא להשתמש בשמן זה לקראת הלילה כי הוא יכול להפריע לישון.

מנדרין

אנטי-בקטריאלי, מחזק את המערכת החיסונית ואת המערכת הלימפטית. במישור הנפשי השמן מאוד מרגיע, מפחית פחדים ועוזר לישון.

מילת אזהרה:

אם יש בעית בריאות נוספת ברקע עדיף לפנות למטפל מוסמך לפני שמשתמשים בשמנים אתריים.

אהבתם? אתם מוזמנים לשתף 🙂

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram
לכתבות נוספות בנושא זה, לחצו כאן
הצג כתבות נוספות במדור חדשות
Comments are closed.

כתבה נוספת שלא כדאי לפספס

אי-סבילות למזון | רגישות למזון – תסמינים ובדיקות

מהי אי-סבילות למזון? האם שווה לעשות בדיקת רגישות למזון? אי סבילות למזון נפוצה מאוד ויכולה …