משבר הקורונה מאתגר את מרבית האוכלוסיה: עשרות אלפים יצאו לחל"ת, הילדים תקועים בבית, ההכנסות המשפחתיות לא בטוחות ועוד. אצל רבים מצב זה מעלה משמעותית את החרדות. לכן, חשוב לדעת שניתן לשלוט ולהפחית חרדות באמצעות נשימה נכונה

אין בכלל ספק – המצב קשה. מעבר לעובדה שווירוס הקורונה מסכן את בריאותנו, רבים מאיתנו צריכים כעת להתמודד עם מצוקה כלכלית, בדידות כי אסור לצאת מהבית – או לחלופין עם צפיפות במרחב הביתי מאותה סיבה. הילדים בלי שגרה ובלי מסגרת שמאפשרת חינוך וצמיחה, אפילו בלי יכולת לפרוק אנרגיות מיותרות בפעילות גופנית מחוץ לבית.  

אחוז גדול מהאוכלוסיה נוטה לסבול מחרדות גם "בימים שגרתיים" – ועל אחת כמה וכמה במצב הנוכחי.

מסיבה זו החלטתי לחלוק איתכם מידע חשוב מאוד, אותו מידע שאני גם מעבירה למטופלי החרדה שמגיעים אליי לקליניקה: הנשימה שלכם משפיעה על החרדות ויכולה להגביר או להפחית אותן – בהתאם לאופן בו אתם נושמים. 

במילים אחרות: אם אתם נושמים לא נכון אתם מגבירים חרדות, אם אתם נושמים נכון תוכלו להפחית או אפילו למנוע חרדות.

נשימה נכונה מונעת חרדות?!

אולי גם אתם מרגישים את הספק שעולה אצל רבים מהמטופלים שלי כשאני מסבירה את הקשר בין נשימה לחרדות. אכן, הנשימה היא כה עוצמתית!

למרות שבדרך כלל אנחנו לא שמים לב אפילו לנשימה אחת שאנחנו שואפים במהלך היום, אנחנו נושמים 24/7, ללא הפסקה. יותר מזה – אם נפסיק לנשום, נמות תוך דקות ספורות בלבד. בלי אוכל, לעומת זאת, נוכל לשרוד אפילו כמה שבועות.

אין בכלל ספק שנשימה היא אחד מהתהליכים החשובים ביותר שמתרחשים בגוף. אולם, הנשימה יכולה להשתנות בלי שנשים לב.

עקרונית, הנשימה אמורה להיות עמוקה ואיטית, כך שהיא מאפשרת העברה טובה של חמצן לגוף ולמוח. במצבים שונים, למשל סטרס נפשי, הנשימה יכולה להשתנות ולהפוך לשטחית יותר. בסופו של הספקטרום הזה עומדת ההיפרוונטילציה אותה רבים מכירים.

חלקכם אולי גם יודעים שיש קורלציה גדולה מאוד בין היפרוונטילציה לחרדות. מה שלא הרבה יודעים, זה שגם נשימה שטחית קלה מגבירה חרדות. 

אולם, מה שהכי משכנע את המטופלים שלי הוא תרגיל קטן: כשאתם מרגישים את החרדה עולה קחו רגע פסק זמן, תשכבו במיטה או על ספה, הניחו יד אחת על הבטן ואת היד השנייה על בית החזה. קחו נשימה עמוקה לבטן (כלומר, הבטן עולה בזמן שבית החזה לא אמור לעלות בכלל) והוציאו את הנשימה תוך כדי שאתם סופרים את השניות. תנסו למשוך את הנשיפה (הוצאת האוויר) כמה שאתם מצליחים. תנסו להגיע לפחות ל-10 עד 20 שניות – ככל שהנשיפה ארוכה יותר, כך הנשימה עמוקה יותר ויותר חמצן מגיע למוח. תמשיכו לנשום בצורה כזאת לפחות 3 עד 5 דקות. 

אני מבטיחה שתרגישו הרבה יותר טוב אחרי 5 דקות של נשימות עמוקות!

אתם מוזמנים לקרוא קצת יותר על נשימה נכונה ולהוריד את המדריך החינמי שלנו לנשימה נכונה:

אהבתם? אתם מוזמנים לשתף 🙂

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram
  • אישה שנמצאת בטבע ולקוחת נשימה עמוקה, דבר שחשוב מאוד לבריאות הכללית של הגוף

    כך תמנעו מנזקים עקב נשימה לא נכונה

    מתי בפעם האחרונה שמתם לב לנשימה שלכם? לאן אתם נושמים? לבטן או לבית החזה? לנשימה תפקיד חשוב…
לכתבות נוספות בנושא זה, לחצו כאן
הצג כתבות נוספות במדור חדשות
Comments are closed.

כתבה נוספת שלא כדאי לפספס

אי-סבילות למזון | רגישות למזון – תסמינים ובדיקות

מהי אי-סבילות למזון? האם שווה לעשות בדיקת רגישות למזון? אי סבילות למזון נפוצה מאוד ויכולה …