מחפשים תחליף בריא למעדן גמדים לילדים? תנסו את המעדן הזה! יש לו אין סוף וריאציות שונות שקולעות לכל טעם - ומתאים גם למבוגרים. הוא עשיר באומגה 3, חומצת שומן שחסרה כמעט לכולם.

אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית. כלומר, כדי לשרוד הגוף חייב לקבל אותה בכמויות מספיקות דרך התזונה. היא משתתפת בתהליכים רבים בתוך הגוף. בין היתר, היא חשובה ביותר להורדת דלקת. בנוסף, ע"פ עבודתה של דר' יוהנה בודוויג (Dr. Johanna Budwig), אספקה מספקת של אומגה 3 הכרחי למניעת סרטן.

למעשה, הבסיס למתכון המעדן מגיע מהדיאטה נגד סרטן ע"פ דר' בודוויג (Dr. Johanna Budwid) כי הוא עשיר במיוחד בחומצת השומן אומגה 3. בנוסף לכך, בחיבור עם גבינה לבנה או יוגורט האומגה 3 נספגת לגוף בצורה טובה יותר. 

עקב העובדה שאומגה 3 נמצאת במזונות בודדים בלבד רוב האוכלוסייה נמצאת בחוסר. לכן, כדאי לכולנו לצרוך מדי יום לפחות מאכל אחד שמכיל אומגה 3 – ומעדן זה הוא אופציה מעולה שמתאימה גם לילדים. אם ממתיקים את המעדן עם ריבה איכותית הוא מאוד דומה למעדנים שילדים אוהבים (לדוגמה גמדים), אך עם מרכיבים בריאים באמת.

המעדן מתאים לקינוח או כארוחת ביניים, או אף כארוחה בפני עצמה. אצלי המנה מהווה את ארוחת הבוקר לעתים קרובות.

אם קיימת רגישות ידועה ללקטוז (סוכר חלב) או למוצרי חלב, כמובן לא כדאי לאכול את מעדן זה! (מתכון נוסף מלא באומגה 3 ללא מוצרי חלב יעלה בקרוב.)

בקרום גם יעלה מתכון לגירסה מלוחה של מתכון מדהים זה… המשיכו לעקוב 🙂

מצרכים:

  • 100-125 גרם מאחד ממוצרי החלב הבאים (בעדיפות ממקור אורגני): גבינה לבנה, קוטג', שמנת חמוצה, יוגורט או יורט. הגבינה יכולה להיות מכל סוגי החלב (פרות, עזים, כבשים או באפלו). עדיף לקנות מוצרים עם אחוזי שומן מלאים המכילים כמה שפחות חומרים מייצבים. אני אוהבת להשתמש ביורט של חוות באפלו.
  • 3 כפות של שמן פשתן או שמן המפ איכותי וטרי. 

לגירסה המתוקה מוסיפים:

  • כף דבש טבעי טהור / ריבה ללא תוספת סוכר או סטיוויה לפי הטעם
  • לפי הטעם ניתן להוסיף מחית פירות, פירות טריים חתוכים, זרעים ואגוזים (במיוחד זרעי המפ), קינמון, כפית אבקת חרובים או אבקת קקאו איכותית (ניתן לקנות למשל כאן), אבקות סופרפוד כגון: לוקומה (אבקה מתקתגה), סאצ'ה אינצ'י (אבקה עם ניחוח בוטנים), מאקה (אבקה עם ניחוח שנע בין קרמל ללתת) , אסאי או מקי (לשתי האבקות אין הרבה טעם אך הן עשירות בנוגדי חימצון). ניתן גם להוסיף גוג'י בריתות עץ מיובש או גולדן ברי בצורה שלמה.

מערבבים היטב את הגבינה עם השמן, כך שהעיסה הופכת לאחידה. מוסיפים את שאר המצרכים והמעדן מוכן.

ניתן להכין כל יום מנה בטעם אחר (אם אתם אוהבים גיוון) או למצוא את השילוב האהוב עליכם וללכת תמיד עליו….

בתיאבון 🙂

למה כדאי להוסיף מזונות על (סופרפודס) למאכלים? 

מזונות על הם מזונות שמכילים כמויות גדולות מאוד של "חומרים טובים", כגון: חוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים, יסודות קורט ועוד. במידה מסוימת, כל הפירות והירקות נופלים אל תוך הקטגוריה הזאת. עם זאת, יש כמה אבקות שעשויות שורשים, פירות או אגוזים שנמצאים בשימוש כבר אלפי שנים ומיוחסים אליהם תכונות נפלאות ומראפות. לכן, בכך שתוסיפו אבקות כאלה למאכלים שלכם אתם מגבירים את הסיכויים שאתם וילדיכם מקבלים בשפע את כל החומרים החשובים שהגוף צריך כדי לשמור על הבריאות.

לחלק מהאבקות יש טעמים שחלק מהאנשים מאוד אוהבים, בעוד שחלק אחר "לא סובל" את הטעם. תצטרכו לעשות קצת ניסויים כדי להבין מה בני המשפחה אוהבים ומה לא. 

מידע חשוב על שמן פשתן

חשוב לקנות אותו בבקבוק שחור הנשמר בקירור כבר בחנות הטבע. לאחר הפתיחה צריך להמשיך לשמור את הבקבוק בקירור ולצרוך את השמן תוך 3 חודשים. בגדול, אותו הדבר נכון לגבי שמן המפ, למרות שהוא מתחמצן פחות מהר ובדרך כלל לא נשמר בקירור בחנות הטבע. לאחר הפתיחה יש לשמור אותו בקירור ולסיים אותו תוך 3-4 חודשים.

אהבתם? אתם מוזמנים לשתף 🙂

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram
לכתבות נוספות בנושא זה, לחצו כאן
הצג כתבות נוספות במדור מתכונים
Comments are closed.

כתבה נוספת שלא כדאי לפספס

בראוניז שחיתות – טעימים, מזינים ובריאים – ללא גלוטן, פליאו

לכל אלה מכם שמכורים לשוקולד: זהו מתכון מבריק לבראוניז בריאים, עם טעם עשיר של שוקולד. בנוסף…