אחת לכמה זמן מתעוררת סערה סביב השאלה האם שמן קוקוס בריא או רעיל. לאחרונה זה קרה בעקבות אמירה של פרופסורית מהרווארד. מהי האמת?

הסערה האחרונה התחילה לאחר הרצאה שהעבירה פרופ' מיכלס בפרייבורג שבגרמניה. בהרצאה היא דיברה על אמונות מוטעות נפוצות בקשר לתזונה בריאה. הבעיה הייתה שלטענותיה לא היה כל בסיס מדעי מוצק או מוכח, מה שגרם לכך שהיא יצרה אמונות מוטעות אף יותר מאלו שניסתה להפריך. 

למען האמת, ההרצאה שהיא העבירה הייתה כל כך גרועה, עד כדי כך שהיא לא הייתה זוכה לתשומת לב בתקשורת. לעומת זאת, התואר "פרופסורית בהרווארד" עשה את העבודה והביא רייטינג להרצאה הנחותה. תוסיפו לכך את ציטוט כמו "שמן קוקוס הוא רעל" והרי לכם ידיעה ויראלית.

אני בטוחה שיש בעיקר פרופסורים חכמים ומקצועיים בהרווארד, אבל למרבה הצער פרופ' מיכלס לא אחת מהם. היא הציגה עובדות לא נכונות מבחינה מחקרית ולא התייחסה כלל לדיונים מדעיים שמתקיימים סביב חלק מהנושאים עליהם היא דיברה.

אולם, זה לא מנע מהעיתונים הגדולים בעולם וכמובן גם בארץ, לפרסם יום לאחר ההרצאה כותרות בסיגנון: "פרופסורית מהרווארד קובעת: שמן קוקוס הוא רעל". כאן ויראליות היא שם המשחק כאמור.

לפני שאתם נבהלים וזורקים את שמן הקוקוס היקר שיש לכם במזווה – צפו בסרטון החדש שהכנתי כתגובה לכתבות אלה.

ועבור אלו שרוצים לשמוע את השורה התחתונה כבר עכשיו: שמן קוקוס ממש לא רעל. ואפילו, רוב הסיכויים שהוא ממש בריא…

נגן וידאו
לכתבות נוספות בנושא זה, לחצו כאן
הצג כתבות נוספות במדור חדשות
Comments are closed.

כתבה נוספת שלא כדאי לפספס

אי-סבילות למזון | רגישות למזון – תסמינים ובדיקות

מהי אי-סבילות למזון? האם שווה לעשות בדיקת רגישות למזון? אי סבילות למזון נפוצה מאוד ויכולה …